شهرام ملایی هزاروندی خبرداد:

آغاز اجرای طرح نهضت ملی مهارت آموزی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان از آغاز اجرای نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب در این استان خبر داد.


به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان،شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در نشست با محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای این طرح گروه‌های هدف که جوانان جویای کار می‌باشند در هر شهرستان شناسایی شده و متناسب با علاقه و نیاز بازار کار آن منطقه آموزش می‌بینند.


ملایی هزاروندی ابرطرحهای نهضت ملی  مهارت در گام دوم انقلاب را طرح کهاد، طرح نخلستان، محیط کار واقعی، تسهیل فرایندصدورمجوزتاسیس آموزشگاههای آزاد وساماندهی وجذب مربیان درسامانه سام اعلام کرد.


او گروه‌های هدف برای اجرای نهضت ملی مهارت اموزی را دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، شاغلین بنگاهای اقنصادی، سرمایه گذاران مهارتی و سایر جو انان جویای کار عنوان کرد.

به گفته او در راستای اجرای نهضت ملی مهارت آموزی تلاش می‌شود از ظرفیت شرکت‌ها در استان خوزستان استفاده شود.


مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: با تلاش کنیم تا مهارت جایگزین مدرک شود، تشویق جوانان جویای کار به مهارت آموزی از جمله راهکار‌های اساسی برای تامین نیروی متخصص متناسب با نیاز بازار کار است.


این مقام مسئول به ظرفیت‌های شهرستان شوش در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین صنایع دستی روستایی اشاره کرد و گفت: متناسب با این ظرفیت‌ها باید نیروی جویای کار در شهرستان شوش را آموزش داد.

او از مرکز اموزش فنی و حرفه‌ای جوار صنعت در پگاه خوزستان به عنوان یک مرکز موفق در این زمینه نام برد که می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها با شد.