ارتش سوریه در آستانه تسلط کامل بر حمص

انتظار مي‌رود ظرف روزهاي آينده گروه‌هاي تروريستي آخرين مناطق تحت تصرف خود در استان حمص در مركز سوريه را از دست بدهند و به اين ترتيب ارتش سوريه كنترل كامل اين استان سوريه را به دست گيرد.

به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منابع آگاه دیپلماتیک و همچنین در میان گروه‌های مسلح اعلام کردند که پیش بینی می‌شود، گروه‌های مسلحی که کنترل شماری از مناطق استان حمص در مرکز سوریه را در دست دارند، ظرف روزهای آینده کنترل این مناطق را از دست بدهند.

این منابع در ادامه توضیح دادند: خارج شدن این مناطق از سیطره و کنترل گروه‌های مسلح به معنای افتادن آنها به دست نیروهای ارتش سوریه است تا به این ترتیب ارتش سوریه کنترل سومین شهر بزرگ سوریه را به دست گیرد.

منابع فوق الذکر تاکید می‌کنند که این اقدام ضربه و شکست بزرگی برای گروه‌های مسلح در سوریه و پیروزی استراتژیک و تبلیغات بزرگی بر نظام سوریه به شمار خواهد آمد و موجب خواهد شد، نظام سوریه تسلط خود بر بزرگراهی که دمشق را به سواحل دریای مدیترانه ارتباط می‌دهد، بیش از پیش افزایش دهد.

روزنامه انگلیسی تایمز نیز با انتشار چنین خبری تاکید کرد، این خبر مورد تایید یک دیپلمات اروپایی در ارتباط با نظام سوریه و گروه‌های مسلح و معارض در سوریه نیز قرار گرفته است.

این دیپلمات اروپایی گفته است که از بین رفتن ارتباط گروه‌های مسلح با لبنان بزرگ‌ترین ضربه را به گروه‌های مسلح فعال در سوریه وارد می‌کند و به نظام سوریه و حزب الله لبنان کمک خواهد کرد تا بیش از پیش کنترل منطقه «یبرود» را به دست گیرد و این به معنای از دست دادن راه‌ها کمک و امداد رسانی برای گروه‌های مسلح است.

 

مرجع / فارس