بازدید ۸ هزار نفرروز از کاروان‌های راهیان نور وزارت نفت از یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان

نماینده تام الاختیار وزیر نفت در ستاد راهیان نور کشور گفت: ۸ هزار نفر روز از کاروان‌های راهیان نور این وزارتخانه همزمان با ایام نوروز از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان بازدید کردند.

محمدعلی فلاح مهرجردی در گفت‌وگو با روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: اولین گروه از کاروان‌های راهیان نور وزارت نفت در قالب کارکنان و خانواده‌های معزز آنان، برای بازدید از مناطق جنگی و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس خوزستان ۲۲ اسفند سال گذشته به مناطق عملیاتی  اعزام و پس از ورود به اهواز در مجتمع آموزش و فنون شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب که مکان مجهزی است، اسکان داده شدند.

وی افزود: این کاروان ها از شرکت‌های ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پخش فرآورده‌های نفتی، بهداشت و درمان صنعت نفت، شرکت پالایش و پخش و  شرکت خطوط لوله و مخابرات بودند که در دوره‌های ۴ روزه در محل آموزش و فنون شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب اسکان پیدا می کردند و سپس به مناطق جنگی و یادمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس اعزام می شدند.

فلاح افزود: کاروان‌های راهیان نور وزارت نفت طی حضور خود در استان خوزستان  از یادمان‌های هور، طلاییه، هویزه، فکه، چذابه، فتح المبین، باغ موزه دفاع مقدس آبادان، علقمه، اروند، شهدای اهواز، موزه دفاع مقدس خرمشهر، بهشت زهرا ابادان، شلمچه، دوکوهه، بازدید کردند.

وی افزود: روایت گری یادمان ها، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم سال نو در جوار مزار شهدای جنگ تحمیلی، برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان به همراه نور افشانی، اجرای مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتسال، والیبال، دارت و پینگ پنگ، اجرای مسابقات فرهنگی و آموزشی برای کودکان به همراه هدایای ارزنده، برگزاری مسابقات فرهنگی در داخل اتوبوس‌های اعزام به مناطق عملیاتی توسط راویان کاروان ها، اجرای مراسم زیارت عاشورا و برگزاری ۵ دوره مراسم افتتاحیه و اختتامیه کاروان ها با حضور مدیران عامل شرکت ها از مهمترین برنامه‌های اجرا شده برای این کاروان ها بود.

فلاح همچنین یادآورشد: وزارت نفت به منظور پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته  ۲ درمانگاه در یادمان‌های شهدای هور و چذابه دایر کرد که هر درمانگاه  یک پزشک، یک پرستار و یک دستگاه آمبولانس را شامل می شد و به مدت یک ماه خدمات رسانی  به زائرین را انجام داد.

وی افزود: پشتیبانی لجستیکی از این کاروان ها بوسیله  ۱۲ دستگاه خودرو سواری، ۴ دستگاه خودرو سبک باری، ۳ دستگاه اتوبوس، ۲ دستگاه آمبولانس، ۱ دستگاه مینی بوس و ۱ دستگاه خودرو ترافیکی صورت گرفت.

نماینده تام الاختیار وزیر نفت در ستادراهیان نور کشور در پایان این گفتگو از اعضای اجرایی ستاد راهیان نور وزارت نفت مستقر در جنوب بویژه مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب و سرهنگ پاسدار حسن باقری فرمانده حوزه مقاومت بسیج سهید تندگویان که در راستای پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور وزارت نفت نهایت همکاری و مساعدت را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.