بازی مافیا در مسجد امام خمینی حصیرآباد اهواز!

ابتکار یکی از مساجد اهواز در استفاده از بازی مافیا برای جذب و پرورش نوجوانان

دیشب به مسجد امام خمینی حصر آباد رفتم. همان مسجد معروف سید عماد و بچه های گروه جهادی آتش به اختیارش. که در منطقه ای محروم، نه فقط امام جماعت مسجد، بلکه امام محله شده!

سالهاست از حصیرآباد جز خبر حادثه و مشکلات مردم نشنیدیم. منطقه ای که مواد مخدر در اون از پفک راحت تر تهیه میشه‌. و کلی سارق و معتاد که در اونجا رفت و آمد دارن. آماری از خودکشی خصوصا در بین دختران هست که کمتر حرفی ازش میشنوید. و بچه هایی که در چنین محیط نامناسبی بدون هیچ مرکز تفریحی ، روز رو شب میکنن ، بدون امید روشن و هدفی برای آینده. و آموزش پرورشی که همون چیزی ازش نگیم بهتره.

حالا وسط این منطقه یه مسجد میبینی که صبح تا شب داخلش پره از بچه های نوجوان و جوان. بچه هایی که حتی یه نفرشون محض رضای خدا طبق اون شناختی که ما نسبت به ظاهر بچه مسجدی داریم شبیه نیست!

یه عده با اینکه سن زیادی ندارن کل دستشون خالکوبیه، تعدادی هم سیگاری حرفه ای و بقیه بچه های معمولی کوچه خیابونن. همون نسلی که میگن این حوادث اخیر رو رقم زدن و بشون میگن دهه هشتادی ها . یا نسل ضد!

اما هرچی که هستن چند ساله اینجا صبح رو تو مسجد امام خمینی شب میکنن. یا مشغول کلاس کمک آموزشین ، یا والیبال و کشتی و بدنسازی ، یا اردو جهادی ، یا جلسه قرآن و هیات مذهبی و کلی کار دیگه که باعث شده ول کن مسجد نباشن و کل وقتشون رو اینجا بگذرونن

اما این آخری دیگه خیلی عجیب بود! بازی مافیا! تو مسجد! با یه حلقه بیست و چند نفری! بینشون بچه هایی بودن که تا همین چند وقت پیش سلام میکردی روش نمیشد جواب بده! و شاید بین خانواده و جامعه به خودش و حرفاش توجه خاصی نمیشد!

حالا به بهانه یه بازی می دیدم که بچه ۱۰/ ۱۲ ساله مثل بلبل داره به مرد چهل ساله اتهام میزنه ، سوتی میگیره و افکار جمع رو مدیریت میکنه!

شنیده بودم اساس و پایه بازیش بر دروغ و فریب هست! اما سید عماد که خودشم بازیکن حرفه‌ای شده یه شرط داره! اینکه به هیچ عنوان دروغ نگید! اصرار زیادی هم روش داره و گاهی سر همین مسئله شناسایی و حذف میشه. بچه ها هم خوب فهمیدن که سید دروغ نمیگه. خلاصه که اگه بخوام حرف بزنم کلی نکته از این مسجد و بازی برای گفتن هست که داره مثل آمپول به بچه ها اعتماد به نفس و فن بیان تزریق میکنه. ولی برای این یادداشت همین مقدار کافیه.