بررسی راهکارهای ارتقاء ساختار سازمانی مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان علاوه بر تقدیر از همت متعهدانه کارکنان شرکت، بر تلاش در راستای تحقق شعار" تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" تاکید و اعلام کرد که برنامه تولید سال ۱۴۰۰، علیرغم همه دشواری ها به میزان ۱۰۰درصد برنامه ابلاغی تحقق یافته است.

مهندس حمید کاویان تلاش‌های مستمر یکایک کارکنان را کلید حل همه مسائل فنی و عملیاتی دانست و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده و ارزیابی سطح توانمندی کارکنان شرکت، رسیدن به نرخ تولید پیش از تحریم‌ها دشوار نخواهد بود و این آمادگی در همه سطوح سازمان قابل مشاهده است.

وی به دستاورد بزرگ شرکت در سال ۱۴۰۰اشاره کرد و افزود: با اجرای دقیق  و تداوم نگاه آینده نگر به طرح جمع‌آوری گازهای مشعل در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، میزان گاز سوزی از ۱۲به ۸ درصد کاهش یافت، بدین معنی که در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد گازهای همراه به جای مشعل، جمع آوری و به مدار تولید بازگردانده می شود.

مهندس حمید کاویان میزان نفت سوزی در گودال های سوخت را نیز عددی نزدیک به صفر اعلام کرد و یادآور شد: با استفاده از دستگاه های فرآورش سیار نفت(MOT) و تفکیک گر سیار نفت(MOS)، بیش از ۱۲۵هزار بشکه نفت استحصال شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۹ درصد پساب‌های نمک زدایی نیز به چاه های دفعی تزریق شده است، گفت: یکی از دستاوردهای خوب شرکت در سال گذشته، بومی سازی کالای مورد نیاز ماشین آلات فرایندی بود که خوشبختانه با ساخت ۳۴۷ قلم(۵ هزار و ۲۰۷قطعه ) و تعمیر ۱۶۹ قلم( ۳۸۳قطعه) رکورد بی سابقه ای در بومی سازی کالای مورد نیاز شرکت با همکاری بخش خصوصی ایرانی ثبت کردیم.

وی همچنین کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای نخستین بار توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، انجام  تعمیرات اساسی  ۴۰ تجهیز فرایندی تنها در بخش بهره برداری، تعمیر خطوط لوله ۳۴ حلقه  چاه جریانی، ایمن سازی مجموعا حدود ۲۱ هزار و ۴۰۰ متر از خطوط  لوله جریانی و انتقال، ضخامت سنجی ۱۱۵هزار و ۱۴۰ موضع و ارزیابی ۲ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۲۵ دسیمتر مربع سطح تجهیزات و تاسیسات فرآیندی را از اهم اقداماتی بر شمرد که در راستای صیانت از تولید و پایداری آن به انجام رسید.