برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی «بانگ بیداری» در خوزستان

دبير نخستين جشنواره سرودهاي انقلابي «بانگ بيداري» خوزستان از برگزاري اين جشنواره در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: برگزاري چنين جشنواره‌اي مي‌تواند كانوني براي ايجاد ارتباط ميان اهالي و هنرمندان توليدكننده سرودهاي انقلابي باشد.

به گزارش عروج؛ علیرضا عالیپور، دبیر نخستین جشنواره سرودهای انقلابی «بانگ بیداری» خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برگزاری نخستین دوره این جشنواره گفت: چنانچه هر یک از ما دوران مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در ذهن تداعی کنیم، بلادرنگ سرودها و نواهای آن دوران نیز در ذهن ما مرور می‌شود که اغلب آنها آثار زیبا و ماندگاری بودند.

وی افزود: در صورتی که به پویایی جریان انقلاب و توقف‌ناپذیری آن به عنوان سیر مستمر تحول درونی انسان‌ها و جامعه پیرامون آنها قائل باشیم می‌باید این سیر تحول را در آثار و لوازم انقلاب اسلامی نیز مشاهده کنیم، ولیکن آنچه طی این ۳۷ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد آن بوده‌ایم این است که این آثار متوقف در این مقاطع حساس بوده و فاقد مجموعه و کانونی بوده‌ایم که بتواند همواره به فکر تولید و یا ارتقاء و بهبود آثار هنری از این دست باشد.

عالیپور با بیان اینکه سرودهای مردمی و جوششی همواره جزئی از نمادهای مقاطع مهمی از انقلاب اسلامی بودند، گفت: علت ماندگاری این سرودها ویژگی‌ها و مؤلفه‌های خاصی است که خود جای بررسی و پژوهش نیز دارد ولی اگر عناصر و اجزاء یک اثر خوب را در نظر بگیریم که شامل یک شعر یا ترانه خوب، ملودی و موسیقی خوب و خواننده و اجرای خوب است، می‌بینیم هر سه عنصر در استان ما به بهترین نحو موجود است و استان خوزستان هم شاعران آیینی ممتاز و خوانندگان برجسته و هم اهالی موسیقی فعال و خوبی را به کشور معرفی کرده است.

دبیر نخستین جشنواره سرودهای انقلابی «بانگ بیداری» ادامه داد: مجموعه رسانه بیداری به عنوان کانونی از نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصمیم گرفت نخستین جشنواره موسیقی و سرودهای انقلابی را با عنوان «بانگ بیداری» برگزار کند تا بلکه پل ارتباطی میان این عناصر باشد.

وی تصریح کرد: در ایده‌آل‌ترین حالت، برگزاری این جشنواره می‌تواند آثار فاخر و خلاقی را در بخش سرودهای انقلابی معرفی کند و در حداقل دستاورد، برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند سرآغازی برای ایجاد ارتباط میان اهالی و هنرمندان تولید کننده سرودهای انقلابی باشد.

عالیپور گفت: در فراخوان جشنواره سرودهای انقلابی «بانگ بیداری» ۴ موضوع شاخص داریم که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و استکبارستیزی و مدافعان حرم است و آثار در قالب همخوانی، سرود و تکخوانی و در تمامی گروه‌های سنی پذیرفته خواهند شد.

دبیر نخستین جشنواره سرودهای انقلابی «بانگ بیداری» با اعلام اینکه مهلت تقدیم آثار ۲۰ دی‌ماه است، از تمامی تولیدکنندگان موسیقی و اهالی سرودهای انقلابی برای معرفی آثار خود در این جشنواره دعوت کرد و گفت: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی رسانه بیداری resanebidari.ir مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های معرفی شده تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در استان خوزستان برگزار می‌شود، گفت: برگزیدگان این جشنواره در جشنواره کشوری سرودهای انقلابی شرکت داده خواهند شد.