تکمیل پل شناور عنافچه با خرید تجهیزات

معاون عمرانی استانداری خوزستان: به محض اینکه تجهیزات خریداری شود در سریع‌ترین زمان پل شناور عنافچه مجدد برپا می‌شود.

به گزارش عروج، معاون عمرانی استانداری خوزستان  اظهار داشت: برای طرح اصلی ساخت پل عنافچه هم در سفر اول و هم در سفر دوم رئیس جمهور اعتباراتی مصوب شده است.

خانچی با بیان اینکه ارتش پای کار است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با کمک ارتش و شهرداری ملاثانی در سریع‌ترین زمان مجدد این پل بر پا می‌شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه پل شناور عنافچه به دلیل بالا آمدن آب و فرسودگی بخشی از آن غرق شده است، گفت: بخشی از قطعات این پل در کف رودخانه رفته است و نیاز به تجهیزات و تیم خاص است در این خصوص در حال خرید تجهیزات از تهران هستیم و به محض اینکه تجهیزات خریداری شود در سریع‌ترین زمان پل شناور مجدد برپا می‌شود.

خانچی به بازدید استاندار خوزستان در روز گذشته اشاره کرد گفت: استاندار خوزستان در بازدید خود از پل عنافچه تاکید کرد که طرح اصلی با جدیدت و شدت بهتری انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به جزییات طرح  اصلی پل عنافچه گفت: عملیات اجرایی پل ثابت عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ بر روی رودخانه کارون سال ۱۳۹۸ به منظور برقراری ارتباط بالغ بر ۳۳ روستای غرب کارون با دسترسی ۱۴ هزار نفر آغاز و در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ادامه گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ درصد پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد بود که با پیگیری‌های انجام شده اکنون درصد پیشرفت فیزیکی به بالای ۴۰ درصد رسیده است.

خانچی با بیان اینکه برآورد اجرای این پل ۲۵۶ میلیارد تومان است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات استانی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده که تاکنون قریب به ۳۸ میلیارد تومان تخصیص داده شده و همچنین از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور (مسئولیت اجتماعی نفت) به پل عنافچه تخصیص داده شد که تاکنون قریب به ۲۵ درصد آن پرداخت شده است و با پیشرفت فیزیکی و ارائه صورت وضعیت از محل اعتبارات سفر استانی نیز تامین اعتبار و پول پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری اسلامی به استان خوزستان اختصاص داده شده است.
این پل که توسط ارتش بر روی رودخانه کارون نصب شده، ارتباط بیش از ۳۷ روستا را با شهر ملاثانی، مرکز شهرستان باوی برقرار می‌کند، اما با هر بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه این پل زیر آب می‌رود و راه ارتباطی روستا‌ها هم قطع می‌شود.

بعد از سیل بهار سال ۹۸ این پل شناور تعمیر نشد و اهالی برای عبور از عرض رودخانه به ناچار از قایق استفاده می‌کنند که این مسئله خطرات زیادی را برای روستائیان عنافچه که بسیاری از آن‌ها دانش‌آموز هم هستند، در پی دارد.