روایتی از عمل کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز

دیروز جمعه پنجمین روز اسفنده و اینجا اتاق عمل جنرال بیمارستان امام خمینی اهواز است.

به گزارش عروج؛ روز جمعه تقریبا برای تمام مردم روز استراحت و تعطیلی هست اما ما در اینجا همراهیم با دکتر نادر صاکی در هزار صد و بیستمین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی.

عمل فوق تخصصی که هزینه هنگفتی دارد ولی به همت و تلاش شبانه روزی دکتر صاکی و همکاران ایشان و به کمک دولت و خیرین به طور رایگان برای بیماران انجام می‌شود.

بیمارانی که ناشنوا به دنیا می‌آیند و متاسفانه کر و لال بزرگ می‌شوند. اما از سال ۱۳۹۱ با فعال شدن مرکز عمل کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام خمینی اهواز ، این بیماران توسط دکتر صاکی مورد عمل جراحی قرار میگیرند و با گذراندن دوره گفتار درمانی در مرکز تبسم بسته به نوع قومیت آنها با دو زبان فارسی و عربی قدرت تکلم پیدا می کنند.

ویدئو اول: لحظه‌ای که حلزون شنوایی توسط جراح در نقطه معین گوش بیمار قرار داده می‌شود و دکتر کریمی با انجام تست‌های مخصوص برقراری ارتباط با اعصاب شنوایی را تایید میکند ، به سبک مخصوص دکتر صاکی بعد از اطمینان از موفقیت آمیز بودن پروسه قرار گیری پروتز حلزون شنوایی همگی صلواتی میفرستدند بر محمد و آل محمد.

ویدئو دوم: یک ماه بعد از عمل جراحی زمانی که دستگاه پردازش گفتاری و شنوایی خارجی به گوش بیمار متصل می‌شود و برای اولین بار کودک شنیدن را تجربه‌ می‌کند معمولا واکنش او گریه از روی ترس است. اما والدین او برای شنوا شدن کودکشان اشک شوق می‌ریزند.

ویدئو سوم و چهارم: قدرت تکلم و گفتار و همچنین برقراری ارتباط با صدای محیط توسط کودکانی که در بیمارستان امام خمینی اهواز تحت عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی قرار گرفتند.

همکاران حاضر در تصویر؛ دکتر نادر صاکی ، دکتر مجید کریمی ، دکتر سیما صادق زاده ، آقای سید جواد مولا و محمد امین غفاری

پ ن: من این توفیق را داشتم که در تعدادی از عمل های کاشت حلزون به عنوان کارشناس بیهوشی در کنار این تیم حرفه‌ای و دلسوز باشم. تیمی که هرچند شاید نشود روی زحمتی که می‌کشند قیمت گذاشت اما این را می‌دانم که اغلب این مجموعه و به خصوص خود آقای دکتر صاکی بابت این هزار و صد و بیست عمل جراحی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.