فرماندار کارون: با گذشت ۱۰ سال هنوز آمار و اطلاعاتی در زمینه بیکاری نداریم

فرماندار کارون با انتقاد از نبود اطلاعاتی از وضعیت کار شهرستان در سالنامه آماری، گفت: این جای سوال است که چگونه بدون داشتن بانک اطلاعاتی در سالنامه آماری، بتوان سیاست‌های ابلاغی دولت را اجرا کرد.

سعید کعبی با اشاره به نقایص شهرستان کارون و ضرورت تامین هرچه سریعتر نیازهای آماری این شهرستان اظهار داشت: وقتی وزیر یا مسئول کشوری به شهرستان می‌آید اولین موضوعی که از ما به عنوان نماینده دولت در شهرستان مطالبه می‌کند آمارها هستند؛ درصد بیکاری، درصد بیسوادی و تعدادی شاخص دیگر که طبق این شاخص‌ها سنجشی صورت می‌گیرد و وضعیت شهرستان ارزیابی می‌شود.

وی افزود: وقتی مقام کشوری از ما سوال می‌کند، چه بگوییم؟ آیا من می‌توانم به طور تقریبی اطلاعات بدهم؟ این که درست نیست. وقتی از مقام مسئول عذرخواهی کردم و گفتم در سالنامه آماری اطلاعاتی درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهرستان وجود ندارد این مقام مسئول شگفت زده شد! گفت چگونه یک شهرستان با عمر بیش از ۱۰ سال هنوز اطلاعات و آماری درباره آن وجود ندارد.

رییس شورای اشتغال شهرستان کارون ادامه داد: از طرفی در شهرستان هنوز اداره کار نداریم. عدم حضور اداره کار در شهرستان باعث می‌شود نتوانیم سیاست‌های دولت را خوب در منطقه پیاده کنیم.

کعبی گفت: لذا از وزارت کار و امور اجتماعی انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل و جایگاه شهرستان کارون و جهت رعایت حقوق مردم و تحقق اهداف دولت مردمی و سیاست‌های کلی دولت و نظام هرچه سریعتر این اداره در شهرستان دایر شود و تا آن زمان از معرفی افراد و عزیزان کارشناس به صورت پراکنده جلوگیری شود.

وی افزود: این به معنای این هست که امورات شهرستان از لحاظ ساختارهای اداری باید روند درستی را طی بکند و ما بر این موضوع تاکید داریم تا پس از ۱۰ سال شهرستان شدن در آمار و مراکز آماری سهمی بیابد تا بتوانیم به صورت متمرکز با اداره کار و رفاه اجتماعی هماهنگی داشته باشیم.

حدود ۱۰ سال پیش با تصویب شورای تقسیمات کشوری و هیئت دولت شهرستان کارون با محوریت شهر کوت عبدالله از اهواز منفک شده ولی همچنان برخی ساختارهای اداری و آماری آن تکمیل نشده که مانعی برای خدمت رسانی به مردم این شهرستان به شمار می‌رود.