کتاب «یادگاران؛ شهید دانایی» منتشر شد

سي و دومين جلد از مجموعه «يادگاران» كه به خاطراتي از «شهيد داوود دانايي» مي‌پردازد، توسط انتشارات روايت فتح منتشر شد

به گزارش عروج به نقل از کوچه شهید؛ سی و دومین جلد از مجموعه «یادگاران» که به خاطراتی از «شهید داوود دانایی» می‌پردازد، توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.

پس از چاپ کتاب های «همسایه پیامبر» و «حبیب خدا» این کتاب، سومین اثر از گروه فرهنگی شهید بقایی بهبهان می باشد که توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن نعماء به رشته تحریر در آمده است.

 

این مجموعه شامل ۱۰۰ خاطره کوتاه درباره شهید داوود دانایی جانشین گردان فجر بهبهان است که در آن، به روایت خاطراتی از زبان خانواده و دوستان شهید پرداخته است.

 کتاب «یادگاران؛ شهید دانایی» در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، قطع پالتویی و به بهای ۶;۵۰۰ تومان منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم‌:

اگر کسی از تو بخواهد که نَفَست را به او بدهی و خودت بی نَفَس بمانی چه میکنی؟ اگر کسی از تو بخواهد که جانت را به او بدهی و خودت بی جان بمانی چه میکنی؟ لابد اگر خیلی هنرمند باشی و دل دریایی داشته باشی، می نشینی و کمی فکر می کنی و بعد از کلی کلنجار رفتن با خودت قبول می کنی. آن وقت همه هم تو را ایثارگری می نامند که در دنیا کمتر نظیری برایش هست. حال اگر کسی درِ

خانه ات را بکوبد و از تو نَفَست و جانت را بخواهد و تو حتی به اندازه کمترین زمانی هم مجال فکر کردن نداشته باشی چه می کنی؟

شاید تصورش برایت سخت باشد، اما داوود قصه ما چنین مسئله فرضی برایش محقق شده بود؛ آن هنگام که راکت های شیمیایی بر سر گردانش فرود آمد و او ماسکش را از صورتش در آورد و به یکی از نیروهایش داد که ماسکی نداشت و آنگاه خود مثل شمع، ذر ه ذره آب شد. داوود قصه ما صدها خصلت نجیبانه داشت و آن خصلتی که بر همه خصلت هایش سبقت گرفته بود ایثارش بود. ایثاری که از بچگی و نوجوانی تجربه و تمرینش کرد و کاری کرد که نفس کشیدن در جهنم شیمیایی برای او پلی شد برای نفس کشیدن در باغ های با طراوت بهشت.

این کتاب صد خاطره از مردی است که در بچگی، در آینه وجودش، فقط خود را می دید، اما بزرگ که شد در آن آینه فقط خدا بود و خدا و دیگر هیچ.   

منبع: koocheyeshahid.ir