اجرای عملیات ضربتی احداث اسکله جدید آبگیر با هدف کاهش تنش آبی

مدیر آبفا اهواز در بازدید از پروژه احداث اسکله آبگیر آب خام ورودی به تصفیه خانه آب شهید محمد محمدی (شماره یک اهواز) به تشریح اثربخشی این پروژه پرداخت.

به گزارش عروج، احمد باقری صبح امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، در محل عملیات اجرایی ساخت اسکله جدید برداشت آب خام در ساحلی شرقی رودخانه کارون حضور یافت و روند اجرایی آن را مورد بررسی قرار داد.

باقری اجرای این پروژه را در راستای رسالت شرکت آبفا اهواز جهت تامین و توزیع عادلانه آب شرب در بازه زمانی مواجه با تنش آبی ناشی از کاهش دبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز عنوان کرد.

وی افزود: این طرح به صورت کاملا ضربتی و با بکارگیری ظرفیت های موجود به طول یک کیلومتر انجام می شود.

باقری قطر خطوط انتقال از محل اسکله به تاسیسات آبرسانی را در این پروژه ۱۴۰۰ میلی متر و از جنس فولاد اعلام نمود.

مدیر شرکت آبفا اهواز با بیان اینکه عملیات گسترده ای در زمینه لایروبی، اصلاح و بازسازی محل آبگیر اسکله قدیم صورت پذیرفته است، گفت: انشاالله تمام توان انسانی و مکانیکی مجموعه را با هدف کاهش تنش آبی به کار خواهیم گرفت تا شهروندان محترم اهوازی در تابستان سال جاری دغدغه ای در حوزه ی آب شرب نداشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب توسط شهروندان گرامی بیان داشت: با توجه به شرایط جوی حاکم، کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده تنش آبی در سراسر کشور، کلیه ی دستگاه های اجرایی همراه با خدمتگزاران به مردم در شرکت آبفا اهواز همراه باشند و اولویت را بر اشاعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب قرار دهند.