ارتش در مرز چذابه بیمارستان صحرایی دایر می کند

جانشین فرماندهی ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور از جانمایی برای برپایی یک بیمارستان صحرایی در مرز چذابه توسط ارتش به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از این نقطه عازم کربلای معلا هستند، خبر داد.

به گزارش عروج، امیر “فرج‌الله رزمجو” شامگاه سه‌شنبه پس از بازدید از مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز افزود: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی با تجهیزات کامل درمانی تا ۲۷ محرم امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: همه امکانات، تجهیزات و نیروهای متخصص پزشکی و درمانی این بیمارستان توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

امیر رزمجو در ادامه افزود: این بیمارستان از اول ماه صفر تا ۲۵ صفر به صورت رایکان به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی خواهد کرد.

جانشین فرماندهی ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور در ادامه افزود: سه گردان پیاده و پشتیبانی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی و منتهی به مرز چذابه به منظور تامین امنیت زائران مستقر خواهند شد.

اورژانس خوزستان نیز یک بیمارستان موقت با تجهیزات کامل و یک فروند بالگرد امدادی در جوار پایانه مسافری چذابه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مستقر خواهد کرد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند؛ براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور مطابق با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

اربعین سال گذشته حدود ۲۳ درصد زائران از مرز شلمچه و ۱۲ درصد زائران از چذابه به کربلای معلا عزیمت کردند.

حدود ۱.۲ میلیون زائر اربعین سال گذشته از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کربلای معلا شدند.

حرکت تدریحی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه و عزیمت به کربلای معلا از روزهای آغازین ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.