افتتاح سیستم تصفیه پساب صنعتی در شرکت نفت و گاز گچساران

نخستین سیستم تصفیه پساب صنعتی مناطق نفتخیز جنوب در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در محل مهمانسرای پازنان ۲ افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش عروج، آئین افتتاح تصفیه خانه پساب صنعتی این شرکت، سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲، با حضور  مدیرعامل ،اعضا هیات مدیره، جمعی از مدیران و مسئولین شرکت بهره برداری شرگت گچساران و همچنین مسئولین شهرستان بهبهان، سردشت و زیدون در مجاور کمپ استراحتگاه کارکنان مجموعه صنعتی پازنان ۲ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: به منظور بهبود و ارتقای وضعیت زیست محیطی منطقه و کنترل پساب صنعتی ناشی از آب برگشتی از تاسیسات نفت و گاز مجموعه صنعتی پازنان ۲، سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی طراحی، احداث  و راه اندازی گردید.

غلامرضا کمالی اظهارداشت: طراحی این تصفیه خانه ی مدرن با مشارکت کارشناسان متخصص اداره HSE و امور مهندسی و ساختمان و مدیریت کالای شرکت گچساران و ساخت و نصب آن با تلاش شرکت های داخلی و بومی و با استفاده از تکنولوژی روز انجام شد.

 وی هدف از اجرای این طرح را رعایت الزامات  زیست محیطی عنوان کرد و افزود: این سیستم قابلیت تصفیه پساب‌های صنعتی با ظرفیت تصفیه ۵۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که می تواند در حفظ و توسعه فضای سبز نقش موثری ایفا نماید.

مهندس کمالی گفت: این طرح مانع از ورود فاضلاب به منابع آبی به ویژه رودخانه خیرآباد شده و نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی آب و خاک خواهد داشت.

وی اظهارداشت: اعتبار ساخت این تصفیه خانه بالغ بر  ۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

کمالی گفت: در نظر است این اقدام را به عنوان یک حرکت موثر در جهت آشتی بیشتر با طبیعت و استفاد بهینه از منابع آب در شرایطی که با محدودیت شدید منابع آبی مواجه هستیم به سایر واحد ها توسعه و سلامتی و شادابی را به همکاران و مردم شریف پیرامونی تاسیسات ارزانی داریم.