افزایش آمادگی آبفا اهواز پیش از شروع بارندگی

مدیر آبفا اهواز از افزایش آمادگی این شرکت پیش از شروع بارندگی ها خبرداد.

به گزارش عروج، سعید دشتی‌زاده با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شرکت آب و فاضلاب اهواز پیش از شروع فصل بارندگی گفت: عملیات لایروبی و صفحه‌کشی شبکه و حوضچه‌های فاضلاب ‌در نقاط مختلف شهر برای آمادگی هر چه بیشتر در مقابله با چالش‌های فصل بارندگی ادامه‌دار است و در این راستا هیچ گونه توقف و مکثی نداشته‌ایم.

مدیر آبفا اهواز با ارائه آمار دقیقی از عملیات‌های لایروبی و صفحه‌کشی خطوط و حوضچه‌های آدم‌رو فاضلاب در یک ماه اخیر اذعان داشت: در منطقه ۱ شرق اهواز، ۷۶۹۳ متر، منطقه ۲ غرب، ۴۱۰۰ متر، منطقه ۳ شرق، ۱۳۱۰۵ متر و منطقه ۴ غرب، ۱۰۲۰ متر لایروبی و صفحه‌کشی خطوط فاضلاب انجام شده است. همچنین در زمینه لایروبی حوضچه‌های آدم‌رو فاضلاب، منطقه ۱ شرق اهواز، ۲۱۱۸ باب حوضچه، منطقه ۲ غرب، ۱۶۴۶ باب، منطقه ۳ شرق، ۱۱۱۹ باب و منطقه ۴ غرب، ۱۶۶ باب حوضچه آدم‌رو فاضلاب مورد تخلیه و لایروبی قرار گرفتند.

دشتی‌زاده با بیان آسیب‌های ناشی از سرقت درب منهول‌های فاضلاب گفت: با سرقت هر درب منهول، در درجه‌ی اول سلامت، جان و مال شهروندان به خطر می‌افتد، سپس با پُر شدن منهول از اجسام خارجی و زباله، انسداد خطوط و در نتیجه پس‌زدگی شبکه فاضلاب روی می‌دهد که نیازمند حضور گروه‌های لایروب می‌باشد و با گذشت زمان، نیروی انسانی را مستهلک می‌کند. همچنین جایگزینی و نصب درب و رینگ‌ها، هزینه‌ی گزافی را به شرکت تحمیل می‌کند. ضمن اینکه انسداد شبکه باعث فرسودگی بیشتر و ریزش پی در پی خطوط فاضلاب به دلیل ناپایداری زمین شده که رفع و ترمیم نقاط ریزشی شبکه، از تهدیدات مهم و زمان‌بر پیش‌روی آبفا اهواز می‌باشد. لذا با توجه به آسیب‌های ناشی از این پدیده، ضمن تشکر از همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، انتظار می‌رود نسبت به برخورد با سارقان درب منهول‌ها، جدیت و اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

وی افزود: با این وجود وظیفه‌ی خویش می‌دانیم که در اسرع وقت عملیات جایگزینی و نصب درب منهول‌های سرقت شده را انجام دهیم که با تجهیز و احیای تیم‌های عملیاتی در یک ماه گذشته، ۶۲۲ عدد درب و درینگ منهول فاضلاب خریداری و نصب گردیده است. بدیهی است در راستای رویارویی هر چه بهتر با تهدیدات فصل بارندگی تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت اما بی شک با تأمین منابع مالی و لُجستیکی مورد نیاز، سطح آمادگی آبفا اهواز ارتقا پیدا خواهد کرد.