“امامِ‌جماعت” شعار اولین سالگرد سید محسن شفیعی (ره)

"امامِ‌جماعت" به عنوان شعار اولین سالگرد عروج ملکوتی عالم پرتلاش، خدوم و بصیر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی (ره) انتخاب شد.

‌‌

به گزارش عروج؛ معرفی ابعاد شخصیتی مرحوم سیدمحسن شفیعی به سادگی امکان پذیر نیست. شخصیت او در طی سال‌ها حرکت و تلاش در جهت تعالی، تبدیل به شخصیتی چند بعدی و درخور توجه گشته بود.

به هر بخش از زندگی ایشان که بنگری با دریایی از خاطرات و صفات و بیانات مواجه می‌شوی که هرکدام به تنهایی می‌توانند دریایی از آموزه‌های دینی و اجتماعی را در برداشته باشند.

او پدری دلباخته، فرزندی وفادار، همسری همراه و استادی کامل بود. او توانسته بود تواضع را با قاطعیت به‌گونه‌ای جمع کند که به سمت ضعف یا تکبر کشش نداشته باشد.

او یک روحانی واقعی و در عین حال مدیری تشکیلاتی بود. هیچگاه مسئولیت رسمی اش مانع نشد که به امور سنتی روحانیت که هماره در طول تاریخ جریان داشته بپردازد. مسئولیت رسمی داشت اما مقید بود که بعد از نمازجماعت در کنار سجاده اش بنشیند و به امور مردم رسیدگی کند. حضور در هسته های مرکزی و اتاق فکر مجموعه های بزرگ ملی و استانی او را از خواندن خطبه عقد، خواندن نماز میت، خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد، پاسخگویی به مسایل شرعی، مقتل خوانی و… محروم نکرده بود.

در یک کلام او نه تنها پیش نماز مسجد بلکه به معنای واقعی امامِ‌جماعت بود.