امام جمعه اهواز: امروز ارتباط ایران با دیگر کشورها گسترش یافته است

امام جمعه اهواز گفت: امروز ارتباط ایران با دیگر کشورها گسترش یافته و با همه‌ی دنیا ارتباط دارد.

به گزارش عروج، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد:  کم‌کاری‌های دولت قبل ناشی از گره‌زدن تمامی مسایل به برجام بود و امروز شاهد هستیم که کشور ما با همه کشورها به جز دو تا سه کشور که نگاهشان استعماری است، ارتباط دارد.

وی همچنین با اشاره به جزییات پیمان شانگهای گفت: ایران نهمین کشوری است که با اصرار خودشان پس از سال‌ها به عضویت رسمی این‌پیمان درآمد. در این پیمان نگاه به شرق در راستای هم‌افزایی راهبردی در رابطه با تهدیدات مشترک غرب اتفاق می‌افتد.

امام جمعه اهواز بر وجود پیوست‌های اقتصادی در این نوع عهد و پیمان‌ها اشاره کرد و گفت: متصل شدن به دیگر کشورها و وجود ارتباطات اقتصادی نظیر واردات و صادرات، تقویت نقاط اشتراک و هم افزایی با کشورهای دیگر منافع ملی طرفین را تامین می‌کند.

وی در ادامه نظارت بر قیمت‌ها و وضعیت معیشتی، اشتغالزایی، ساخت مسکن، تسهیل شرایط دریافت وام ودیعه مسکن و وام ازدواج جوانان را از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم برشمرد و از دولت و مجلس خواست تا در این راستا تلاش‌های خود را به کار ببندند.

موسوی‌فرد همچنین بر توجه به افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران که معیشت به سختی بود با این حال هر خانواده ۱۰ الی ۱۵ فرزند داشت اما امروز تعداد افراد یک خانواده کاهش یافته است.  

وی افزود: عفاف و حجاب یک مساله همگانی است اینکه برخی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند به ما ربطی ندارد باید بدانند که دنیا همانند یک کشتی است و انسان‌هایی که در این کشتی هستند نسبت به یکدیگر مسوولند.

امام جمعه اهواز در عین حال روز غدیر را روز بزرگ‌، گشایش و تکامل عنوان کرد و گفت: غدیر روز عهد و پیمان، روز رسوایی مرتدین، روز تشخیص ایمان واقعی از غیر واقعی، روز بلند شدن ناله شیطان، روز تفکیک حق از باطل، روز ارشاد و راهنمایی، روز آزمون بزرگ الهی و روز اوصیا و انبیا است.