امام جمعه موقت اهواز:

امسال باید محکم تر از هرسال شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم/امام هیچ گاه روحیه سازشکاری با آمریکای فاسد را نداشته است

حجت الاسلام حاجتي گفت:متأسفانه در اين چند روز اخير برخي از جريان هاي ليبرالي به صورت عمد و با سياست هاي از پيش تعيين شده در تلاش براي تحريف سخنان امام واقعيت هاي تاريخ هستند؛ اما با صراحت اعلام مي كنم كه امام هيچ گاه روحيه سازشكاري با آمريكاي فاسد را نداشته و همواره فرياد زده كه آمريكا شيطان بزرگ است.

به گزارش عروج به نقل از رهیاب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، با بیان این که بهترین راه مقابله با دشمن اتخاذ رویکرد فعال و تهاجمی است، اظهار داشت: هم اکنون در این برهه حساس از زمان عقل و شرع حکم می کند که بهترین راه برای غلبه بر دشمنان تهاجم همه جانبه به سوی آنان است؛ چرا که احساس ذره ای ترس و ضعف در جبهه داخلی سبب جری شدن بیش از پیش دشمن می شود.

*ملت شکست خورده واقعی، آن ملتی است که  بزرگی دشمن خود را قبول کند

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، مقابله با آمریکا را یکی از بدیهیات موازین اساسی نظام اسلامی ایران عنوان کرد و در ادامه افزود: ابن خلدون یکی از تاریخ دانان بزگ می نویسد: «ملت شکست خورده واقعی، آن ملتی است که  بزرگی دشمن خود را قبول کند»؛ از این رو مقام معظم رهبری در سخنان خود بیان کردند که برخی از حرکات صورت گرفته از سوی هیئت اعزامی ایران به نیویورک به جا نبود.

وی با اشاره به آثار تحریم های دشمنان  گفت: ایران هم اکنون دچار چالش های اقتصادی شده و هیچ کس نمی تواند منکر آثار تحریم های اقتصادی دشمنان شود، اما این بدان معنا نیست که ایران از موضع ضعف وارد مذاکره با دشمنان شود؛ چرا که ایران در ۳۴ سال گذشته همچون یک کشتی مقتدری است که دریای طوفان زده ای را پیموده  و در حال نزدیک شدن به ساحل نجات و آرامش است.

خطیب جمعه اهواز با تأکید بر این که ایران یکی از با ثبات ترین کشورهای جهان است، اذعان داشت: هم اکنون اکثر تحلیل گران بین المللی بر این امر که ایران یکی از با ثبات ترین و امن ترین کشورها در جهان است، معترف هستند.

*مذاکره مقتدارنه از موضع صلابت

وی به تبیین شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «نرمش قهرمامانه» پرداخت و اظهار داشت: نرمش قهرمانانه بدان معنا نیست که از موضع ضعف وارد مذاکره با دشمنان شد!، بلکه اصل مهم در دیپلماسی انقلابی و معقول، مذاکره مقتدارنه از موضع صلابت است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره در تلاش برای نشان دادن چهره پلید استکبار جهانی به مردم جهان بودند، بیان داشت: روزی که جریان های لیبرال در تلاش بودند تا انقلاب اسلامی را به کام دشمنان ببرد، امام خمینی(ره) در سخنان کوبنده خود با اقتدار بیان کردند که «آمریکا شیطان بزرگ است» و این مسأله سرآغازی برای شناخت ماهیت اصلی جبهه استکبار برای جهانیان بود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که آمریکا افتی راهبردی در سطح بین الملل پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان مذاکره کننده ایران به شیوه ای صحیح و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند، به یقین ایران پیروز میدان خواهد بود و این مسأله بارها به منصه ظهور رسیده است.

*امروزه امریکا در نقطه انفعال قرار دارد

 امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که ایران قدرتمند، عزیز در دل انسان های آزادی خواه جهان و مستقل است، گفت: آن زمان که مهندسان جوان ایرانی هواپیمای جاسوسی RQ-170 را به  زمین نشاندند و باراک اوباما، از موضع ضعف از ایران اسلامی درخواست کرد که هواپیمای فوق پیشرفته ما را که متعلق به سازمان سیا «CIA» است، به ما پس بدهید، کدامین یک از احزاب و گروه ها بودند که بگویند ایران در موضع ضعف است؟، مگر غیر از این است که ایران کشوری قدرمتند و با اقتدار است، پس هم اکنون چرا این گونه بیان می کنید که باید با آمریکا از درب دوستی وارد شد؟!.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در جلسه گرامیداشت یوم الله 13 آبان

وی تاکید کرد: آیا با جریان حاکم بر ایالات متحده که دشمنی با ارزش های اسلامی از ذاتیات صهیونیستی اوست باید با نرمش حاکی از ضعف سخن گفت یا نرمش قهرمانانه از موضع اقتدار؟! بدیهی است که که نرمش قهرمانانه و با اقتداربهتذین تاکتیک برای امروز ماست.

*پل کندی: تمدن آمریکا در حال افول است

 حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به مصاحبه پل کندی  یکی از جامعه شناسان معروف غربی با مجله اشپیگل «Spiegel » اشاره کرد و افزود: وقتی که آن جامعه شناس غربی در گفت و گو با مجله اشپیگل بیان می کند که «امروز آمریکا در حال افول و سقوط است»، و خبرنگار با تعجب دلیل این سخن را از وی می پرسد، او در پاسخ بیان می کند: به طور معمول تمدن ها ۵۰۰ ساله شکل می گیرند و ۵۰ ساله سقوط می کنند، و هم اکنون نیز همه شاخصه های علمی بر این واقعیت که آمریکا در حال افول است، معتقد هستند.

جلسه گرامیداشت یوم الله 13 آبان

وی با بیان این که دولتمردان نظام باید تاکتیک مذاکره با آمریکا را به خوبی پیاده کنند، گفت: در این دوره حساس از تاریخ، باید درست اندیشید و به شیوه ای صحیح تاکتیک را انتخاب و بر اساس راهبرد همیشگی  امام راحل، امام خمینی و امام حاضر، مقام معظم رهبری آن را اجرا کرد.

*امسال باید شعار مرگ برآمریکا را کوبنده تر فریاد بزنیم

مدیر حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، یوم الله ۱۳ آبان را پشت پا زدن به جریان های لیبرالی، تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی و لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: مردم هوشیار و ولایتمدار ایران باید در یوم الله ۱۳ آبان سال جاری بر اخلاف اظهار نظر برخی از لیبرال های کج فهم، شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را با صدایی محکم و کوبنده تر فریاد زنند تا انشاءالله هیئت مذاکره کننده ایران بتواند با قدرتی و روحیه ای مضاعف تر به خارج از کشور سفر کنند.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی  با ابراز تأسف نسبت به برخی از اظهار نظرها در خصوص سیاست های امام راحل(ره)، گفت: متأسفانه در این چند روز اخیر برخی از جریان های لیبرالی به صورت عمد و با سیاست های از پیش تعیین شده در تلاش برای تحریف سخنان امام واقعیت های تاریخ هستند؛ اما با صراحت اعلام می کنم که امام هیچ گاه روحیه سازشکاری با آمریکای فاسد را نداشته و همواره فریاد زده که آمریکا شیطان بزرگ است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: وقتی در صحیفه امام جست و جویی می کنیم، کمتر سخنرانی را از آن بزرگوار سراغ داریم که علیه آمریکا و جهان استکبار سخنرانی نکرده باشد؛ چرا که امام با تمام وجود معتقد بود که «آمریکا شیطان اکبر است» و بسیاری از متفکرین جهان اسلام معتقدند امام با کیاست مثال زدنی از کلیدواژه “شیطان بزرگ” برای معرفی امریکا استفاده کرد، این واژه برای همه موحدین جهان شناخته شده بوده و بارها در کتب آسمانی آن ها از آن نام برده شده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که مردم همواره مراقب و نظاره گره جریان های موجود در کشور هستند، اظهار داشت: امروز هر گوینده ای، در هر سمت و هر لباسی که باشد، اگر به دنبال آن باشد که به مردم تلقین کند، امام خمینی(ره) به دنبال این بود که در دشمنی با آمریکا صرف نظر کند یا مردم را به این امر وا دارد، یا درک بدیهیات دین دچار مشکل شده و یا خود را به خواب زده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به آخرین آثار مکتوب امام خمینی(ره) در روزهای پایانی عمرشان اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) دو ماه قبل از رحلتشان مهمترین حرف ها را به مردم و مسؤولان زده  و با خطاب قرار دادن مسئولان  در آن سخنان بیان کردند: «به مسؤولان نظام اسلامی تذکر می دهم، این انقلاب محدود به ایران نیست، این انقلاب نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری آقا امام زمان است» و پس از آن با نگاه و بینش اشراقی خود شاید تحولات و حوادث امروز را رصد می نمودند که تاکید کردند: «مبادا مسائل اقتصادی مسؤولان کشور را از پیگری آرمان های انقلاب اسلامی باز دارد»؛ از این رو مسؤولان نظام اسلامی ایران باید هوشیار بوده و این سخنان امام را آویزه گوش خود قرار دهند تا مبادا بر اثر غفلت در میدان دشمن بازی کنند.