انجام تمهیدات لازم برای پایداری شبکه ارتباطات مخابراتی خوزستان درایام نوروز

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: شبکه ارتباطی و مخابراتی خوزستان با وجود ورود شمار بالای مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق جنگی و مرزی نرمال و پایدار است.

به گزارش عروج، رحیم فلاح زاده در خصوص شرایط پوشش شبکه ارتباطی در استان در ایام نوروز بیان کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور به مناطق مرزی و یادمان های شهدا و دفاع مقدس خوزستان با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته، ارتباطات در سطح استان پایدار بوده و با مشکلی در این بخش مواجه نشده‌ایم.

وی افزود: از جمله تمهیدات و اقدامات انجام شده توسعه شبکه فیبر نوری و نصب و راه اندازی سایت های پر سرعت در مناطق گردشگری، زیارتی _ سیاحتی، مرزی و افزایش ظرفیت سایت ها، افزایش پهنای باند دیتای ثابت و همراه، پایش لحظه ای شبکه، تامین تجهیزات رزرو و باطری، دیزل و سوخت مورد پایگاه ها بوده است.

فلاح زاده گفت: همچنین به منظور آماده سازی شبکه برای ارتقای سطح کیفی ارتباطات، کشیک نوروزی در ستاد و مراکز فنی، نوبت کاری دفاتر خدمات ارتباطی، مراکز شبانه روزی و پشتیبانی فنی و پاسخگویی در حوزه تلفن ثابت و سیار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مخابرات منطقه خوزستان، برای حفظ پایداری سیستم های انتقال و ارتباطات و صیانت از مسیرهای فیبر نوری درون شهری و برون شهری در مقابل هرگونه آسیب و همچنین برای رفع خرابی احتمالی و نرمال کردن شبکه تیم های فنی و عملیاتی خود را به صورت آماده باش مستقر کرده است.