بازآفرینی کامل پایانه مسافربری شلمچه/ بهبودات چشمگیر در خدمات و تسهیلات برای مسافران

مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: اقداماتی خوبی به منظور راحتی و رضایت مسافران جهت تردد از پایانه مسافربری شلمچه انجام شده‌است.

به گزارش عروج، سید امید احمد پور، در گفتگو با خبرنگاران در محل پایانه، به وضعیت خدمات رسانی اعلام داشت: مجموعه اقداماتی از قبیل سایه‌بان درب خروجی مسافربری، سرویس بهداشتی، روشنایی، صدور پاسپورت و تسهیل در تردد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: سایه‌بان درب خروجی مسافربری با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، افزایش ۵۰ درصدی سرویس بهداشتی به تعداد ۴۸ چشمه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

احمدپور افزود: ترانس و لامپ‌های قوی برای روشنایی، تهیه تجهیزات لازم برای صدور پاسپورت و تسریع در امر تردد و ۲ اتاق جهت درب ورودی گمرک برای پایش مسافرین ایجاد شده است. همچنین لاین‌بندی و گیت‌بندی جدیدی برای هدایت و تردد به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

وی افزود: علاوه بر آن، سیستم مه‌پاشی نیز در مسیر تردد و زیر سایه‌بان‌ها به منظور کاهش دما در روز‌های گرم فعال شده‌اند.

احمدپور تصریح کرد: جهت راحتی رانندگان، ۸ کانکس استراحت در نظر گرفته شده است و همچنین پارکینگی به وسعت ۹۰ هکتار در کیلومتر ۵ قبل از پایانه برای خودرو‌های سواری و شخصی وجود دارد.

وی درباره ماندگاری زایران ایرانی و خروج اتباع خارجی، اظهار داشت: زائران ایرانی از دروازه ورودی تا خروجی به مدت ۱۰ دقیقه در پایانه می‌مانند، در حالی که اتباع خارجی از مرز شلمچه عبور می‌کنند و تنها اتباع وارد شده از کشور‌های دیگر می‌توانند از مرز چذابه عبور کنند.

احمدپور بیان کرد: توقف در مسیر نزدیک به پایانه ممنوع است و ۲۰ دستگاه جرثقیل سیار در نزدیکی پایانه مستقر شده‌اند تا خودرو‌های رها شده را به پارکینگ منتقل نمایند. ساختار سایبان‌های موقت و دائم پایانه نیز به مساحتی بیش از ۵ هزار متر مربع گسترش یافته است.