تجربه و تدبیر حلقه گم شده در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز

از جمله اقداماتی که می تواند سبب رشد و پویایی یک شهر شود جذب سرمایه و ایجاد بستر مناسب برای افزایش مشارکت مردم بطور عام و سرمایه گذاران بطور خاص است.

هر شهرداری در مدیریت شهری بیش از هر چیز، نیاز به مشارکت مردمی و جذب سرمایه گذاران جهت توسعه شهری دارد.

از این رو در چارت سازمانی شهرداری ها، یک سازمان تحت عنوان «سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی» جهت پرداختن به این موضوع تعریف شده است که نزدیک به ۱۵ شرح وظیفه دارد تا بتواند بستر مناسب را برای جذب سرمایه و افزایش اعتماد عمومی جهت مشارکت در توسعه شهر را فراهم کند.

شهرداری اهواز هم به تبع سایر شهرداری ها، چنین سازمانی را در چارت خود دارد اما به دلیل آنکه فرد مناسبی طی سال های مختلف در این جایگاه قرار نگرفته است نتوانسته آنگونه که باید، از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کند.

اما این انتظار می رود شورا و شهردار جدید اهواز یعنی رضا امینی، ضمن توجه به این بخش، از افرادی که تجربه و اهلیت لازم را دارند در این حوزه استفاده کنند.

در سال های اخیر و و به ویژه شورا و شهرداران قبلی اهواز، شاهد آن بودیم فردی کم تجربه که سابقه حداقلی بخشداری را در کارنامه خود دارد سکاندار این سازمان مهم شده است.

با نگاهی اجمالی به دوران مدیریت فعلی این سازمان می توان دریافت که نه تنها جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال صورت نگرفته بلکه برا اساس تحقیقات و شنیده‌ها سرمایه گذاران سابق نیز در حال کوچ اجباری از شهرداری هستند!

شهرداری اهواز و شهروندان اهوازی بیش از این زمان ندارند تا هزینه نبود تجربه، تدبیر و ناکارآمدی برخی مدیران را بدهند و این انتظار می رود شاهد تغییرات مثبت و تخصصی در حوزه جذب سرمایه‌گذار و افزایش مشارکت های مردمی را باشیم.