تکمیل و ایمن سازی محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان : هدف از اجرای این طرح ها ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده‌ای و زائران اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش عروج، رضامیراب‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش ایمنی تردد زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: سال گذشته ۳.۵ کیلومتر و امسال ۱۹ کیلومتر جداکننده بتنی در جاده‌های اربعینی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳.۵ کیلومتر نصب و مرمت گاردریل اجرا شد که این میزان در مسیر‌های مربوط به زائران اربعین امسال به ۱۰ کیلومتر رسیده است افزود: اربعین امسال ۱۸۸ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی نصب شد که در مقایسه با ۴۶ هزار ۵۰ عدد علائم نصب شده سال گذشته رشد چهار برابری داشت.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به طرح ایمن سازی در محور منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه، گفت: در زمینه احداث روشنایی نقطه‌ای نیز سال گذشته چهار نقطه و امسال ۱۶ نقطه انجام شده است.

میراب‌زاده ادامه داد: احداث روشنایی طولی و اجرای رفوژ میانی نیز نسبت به سال گذشته رشد چهار برابری داشته است، به طوری که احداث روشنایی طولی از چهار کیلومتر به ۱۸ کیلومتر رسیده و اجرای رفوژ میانی نیز از سه کیلومتر به ۱۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اجرای شیار لرزاننده نیز با تغییر قابل توجهی از ۶۰ کیلومتر به ۱۴۰ کیلومتر، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در اربعین گذشته ۴۳ کیلومتر و امسال به ۵۸ کیلومتر افزایش پیدا کرد و نیز بهسازی ابنیه فنی نیز از پنج دستگاه به ۳۲ دستگاه ارتقا یافت.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین بیان کرد: ارتقاء ایمنی تردد جاده‌ای زائران اربعین حسینی (ع) به عنوان یک هدف مهم وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همواره در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در همین راستا سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه‌های نگهداری و ایمنی راه‌های سفر‌های اربعینی هزینه شد.

سید احسان قریشی زاده با بیان اینکه امسال چهار هزار میلیارد ریال پروژه‌های نگهداری و ایمنی راه‌های استان هزینه شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۷۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت اجرا شد که این میزان امسال به ۲۲۰ کیلومتر رسید و نیز در اجرای خط کشی محور‌های یاد شده سال گذشته ۷۰۰ کیلومتر و امسال حدود ۲.۵ برابر سال گذشته یعنی یک هزارو ۶۰۰ کیلومتر انجام شده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد اتباع ایرانی و عراقی، به ویژه زایران اربعین، و زایران حرم‌های امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

خوزستان ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه دارد که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن راه روستایی است.