آيت‌الله امامي كاشاني:

حکم آزادی حسنی مبارک گرفتاری جهان اسلام را نشان می‌دهد

خطيب جمعه تهران حكم آزادي حسني مبارك را نشان‌دهنده گرفتاري جهان اسلام دانست و با هشدار نسبت به بي‌توجهي نخبگان و علماي اسلام در اين زمينه، گفت: فرعوني به مصر خيانت مي‌كند و بعد وي را آزاد مي‌كنند، اين امر اوضاع و احوال كفر و گرفتاري جهان اسلام را به خوبي نشان مي‌دهد.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تشکیل هیأت دولت، موفقیت دولت یازدهم را برای آنچه رضای خدا، صلاح کشور و رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی است، خواستار شد.

 

وی با بیان اینکه همگان باید به دولت جدید کمک کنند، ابراز کرد: به حمدالله در دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی این هماهنگی وجود دارد، مردم هم باید حمایت و کمک کنند که این حمایت نقش بسیار زیادی در موفقیت دولت برای عمل به آنچه نیت کرده است، دارد.

 

نیت پاک شرط خدمت‌رسانی

 

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه اعمال پاکیزه از صدق نیت برمی‌خیزد، خدمت‌رسانی به مردم را منوط به داشتن نیت پاک دانست و خواستار تلاش برای مدیریت صحیح کشور که بتواند انتظار امام عصر‌(عج) را برآورده کرده و نظام اسلامی ایران را به حکومت جهانی آن حضرت متصل کند، شد.

 

وی در ادامه اوضاع جهان اسلام را ناگوار توصیف و تصریح کرد: متأسفانه در مصر، سوریه، عراق و دیگر نقاط دنیا مشکلات و گرفتاری‌هایی به وجود آمده که چند نکته را یادآور می‌شود و آن شناخت صحیح دنیای کفر و دنیای اسلام است و دانستن اینکه دنیای اسلام دشمنان بسیاری دارد.

 

حکم آزادی حسنی مبارک نشان‌دهنده گرفتاری جهان اسلام

 

آیت‌الله امامی کاشانی حکم آزادی حسنی مبارک را نشان‌دهنده گرفتاری جهان اسلام دانست و با بیان اینکه قرآن کریم به مسلمانان خطاب می‌کند و می‌فرماید گروهی باید منکر را بگویید و گروهی معروف را، افزود: فرعونی به مصر خیانت می‌کند و بعد وی را آزاد می‌کنند، این امر اوضاع و احوال کفر و گرفتاری جهان اسلام را به خوبی نشان می‌دهد.

 

وی نسبت به بی‌توجهی نخبگان و علمای اسلامی در این زمینه هشدار داد و با اشاره به سیاسی بودن فرقه‌های ضاله وهابیت و سلفی‌گری که به جان جهان اسلام افتاده‌اند، گفت: فرقه ضاله و سیاسی وهابیت از اوائل قرن سوم و زمانی که به حکومت بنی‌العباس کمک می‌کردند، شروع شد.

 

خطیب جمعه تهران ادامه داد: ابن تیمیه می‌خواست افکار باطل خود را در مصر و شام گسترش دهد که براساس تاریخ، مصر و شام زیر بار این افکار نرفتند، بعد محمد بن عبدالوهاب این تفکر را در عربستان زنده کرد و با کمک عبدالعزیز با خشونت تمام و کشتار بسیار به فریب عوام پرداختند.

 

بیداری علمای اسلام در برابر تفکر باطل وهابیت

 

وی خواستار بیداری علمای اسلام در برابر تفکر باطل وهابیت شد و اظهار کرد: آن زمانی که همین فکر سلفی‌گری به مصر آمد کسانی مانند جمال عبدالناصر و پیروان وی ایستادگی کردند و به مقابله با این تفکر پرداختند، نگذاشتند در مصر رشد کند، اما انگلیسی‌ها این تفکر را رشد دادند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی مقابله با تفکر وهابیت و سلفی‌گری را وظیفه علمای اسلام عنوان کرد و افزود:‌ مسأله تکفیری و سلفی‌گری از اسلام عبور کرده و آن را زیر پا گذاشته است، این همه نویسندگان در مصر، لبنان و دیگر علما کجا هستند، چرا فکر نمی‌کنند، قلم‌ها باید در تبیین اسلام به کار گرفته شود.

 

وی هشدار داد: اگر دانشمندان و علمای اسلام به فکر اسلام و جهان اسلام نباشند و به وظیفه خود در برابر تفکر باطل وهابیت عمل نکنند به آیه ۱۰۵ سوره آل عمران که می‌فرماید «وَ لا تَکُونُوا کَالَّذینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیِّناتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ» دچار می‌شوند.

 

قلم‌فرسایی دانشمندان شیعه در تبیین ولایت فقیه

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به نقش ولایت فقیه در اتحاد ملت ایران، خواستار تقویت و الگوگیری از آن در دیگر نقاط جهان شد و گفت: زمانی که امام راحل نظام اسلامی ایران را پی‌ریزی کردند، ولایت توانست این مملکت را رهبری کند و ما باید به این مسأله به خوبی توجه کنیم.

 

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: دانشمندان و علمای اسلام باید از این تفکر اسلامی استفاده کرده و مغزها را متوجه آن کنند؛ انتظار فرج هم این است که در این راه حرکت کنیم و حتی دانشمندان شیعه هم باید بر روی ولایت فقیه قلم‌فرسایی کنند.

 

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، وفات حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) و شهادت حضرت حمزه‌(س) را تسلیت گفت و با اشاره به روایتی از حضرت عبدالعظیم‌(ع)، گفت: نیت پاک در تمام وجود انسان ریشه می‌دواند، اگر انسان چنین بود با تقوا شده و اعمالش آراسته می‌شود.

 

مرجع / رسا