آيت‌الله ‌شوشتري:

راه سلوک به جز قرآن و عترت نیست

استاد برجسته اخلاق كشور گفت: راه سلوك الي‌الله به جز تمسك به قرآن و عترت پيامبر نيست و بايد در اين باره تلاش كنيم.

آیت‌الله عبدالقادر شوشتری ظهر امروز در کلاس اخلاق در مسجد آل‌طیب شهرستان شوشتر اظهار کرد: برای طریقت الی‌الله باید به قرآن و عترت پیامبر چنگ زد و در این بین باید یک دست به قرآن و یک دست به دامان اهلبیت پیامبر داشت.

وی با اشاره به اینکه طریقت الهی تنها با این دو می‌تواند به نتیجه برسد، گفت: بسیاری از مردم هدف را درست انتخاب می‌کنند ولی راه رسیدن به این هدف را اشتباه برمی‌گزینند و به این دلیل گمراه می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از دستورات اخلاقی خاطر نشان کرد: باید کوشید تا با قرآن مانوس شد و در این بین اگر با قران انس گرفتیم و از اهل بیت خواستیم مسیر مشخص می‌شود.

شوشتری با تاکید بر اینکه بسیار به دیدار سالکان و پیران طریقت رفته است، گفت: باید بدانیم که دعا بسیار در مسیر طریقت الهی تاثیرگذار است و در برخی آیات قرآن نیز این مسئله آمده است که اگر دعای مردم نبود خداوند به درخواست‌های آنها توجهی نمی‌کرد.

وی گفت: ایام ماه مبارک رمضان را باید گرامی داشت و قدرشناس این روزها و شب‌ها بود ولی لیالی قدر و ایام نیمه ماه مبارک رمضان را بیشتر توجه داشته باشید زیرا توجه خاصی به ادعیه و مناجات‌ها می‌شود و دعا مستجاب است.

شوشتری با اشاره به اینکه شناخت حقوق والدین بسیار اهمیت دارد، افزود: باید قدردان مقام و شان اهلبیت باشیم و به این دلیل در این ایام باید برای سلامتی آنها در صورت حیات و برای غفران ‌آنها در صورت رحلت دعا کنیم.

 

مرجع / فارس