سرانجام طلاهای قاچاق کشف شده، چه شده است؟

حدود 2 ماه از کشف و ضبط ۲۲۶ گرم طلا با بیش از سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال ارزش از سطح بازار اهواز، همچنان از سرنوشت این طلاها خبری در دست نیست.

به گزارش عروج، هفدهم شهریور ماه سال جاری مسئول واحد قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت که گشتِ بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدکنندگان طلا در اهواز موفق به کشف و ضبط ۲۲۶ گرم با بیش از سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال طلای قاچاق در این شهر شده است.


همچنین این مقام مسئول گفته این میزان طلای قاچاق کشف شده به همراه پرونده ی متخلفین برای رسیدگی به اداره ی کل تعزیرات حکومتی خوزستان ارجاع داده شده است، این در حالی است که قبل از تشکیل پرونده و صدور رای نهایی چگونه آن را طلای قاچاق معرفی و رسانه ای نموده اند!؟


پس از گذشت ۲ ماه جای تامل است که هنوز قاچاقچیان معرفی نشده اند و مورد باز خواست قرار نگرفته اند و همچنین سرانجام طلاهای کشف شده در ابهام می باشد.


علیرغم اینکه این مقدار طلا(۳۶۰ میلیون تومان)از چندین واحد صنفی مختلف رقم چندانی نیست که تولید کننده ای با توجه به حجم فروش تولیدات خود دست به این اقدام زده و اعتبار خود را به خطر اندازد.


آنچه در این خصوص اهمیت دارد این است که چرا تاکنون سازمان صمت خوزستان در این موضوع سکوت کرده و با گذشت قریب به دو ماه هنوز سرانجام پرونده نامشخص و مسیر نامعلومی را طی می کند؟؟