سومین تجمع مدافعان در کنار شهدا

مدافعان حرم از سراسر خوزستان در كنار پيكر مطهر ۹۲ شهيد تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهداي اهواز گردهم آمدند.

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در کنار پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز برگزار شد که حاشیه‌های جالبی داشت.

* اجتماع بزرگ مدافعان حرم با نوای ملکوتی قرآن کریم در پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز آغاز شد.

* پس از تلاوت قرآن زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط یکی از مداحان اهوازی در معراج شهدای اهواز قرائت شد.

* پخش کلیپ‌هایی از تشییع و تفحص شهدای والامقام دوران دفاع مقدس قبل از آغاز رسمی مراسم حال و هوای معنوی معراج شهدای اهواز را دو چندان کرد.

* حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز سخنان خود را با سلام کردن به محضر شهدای تازه تفحص شده آغاز کرد.

* مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان با تاکید بر این مطلب که کسانی که در در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در کنار پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهدای اهواز حضور دارند ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را لبیک گفتند خاطرنشان کرد: اگر به این نیت که با حضور در کنار شهدا، آمادگی خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) اعلام کنید از خانه بیرون زده‌اید و در این محفل حضور یافتید بدانید که در کنار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستید.

* امام جمعه موقت اهواز در سخنان خود چندین بار از بسیجی شهید سید مهدی موسوی جانشین حوزه ۱۰ شهری اهواز یاد کرد و به حال او غبطه خورد.

*وی در ادامه از همه کسانی که در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در کنار پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهدای اهواز حضور داشتند خواست تا خاطره حضور در کنار شهدا را حتما در جایی ثبت کنند ولو با نوشتن یک خط باشد.

* حجت‌الاسلام حاجتی در سخنان خود خاطراتی از شهید علی صادقی از علی آباد کتول، شهید محمدرضا شفیعی از قم (شهید که بعد از ۱۵ سال پیکر مطهرش سالم به وطن بازگشت) و شهید محمدرضا حقیقی از اهواز (شهیدی که در قبر خندید) بیان کرد.

* ازدحام جمعیت به حدی بود که مدافعان حرم شانه به شانه در حسینیه در معراج شهدای اهواز نشستند ولی با این حال نیز تعدادی زیادی از افراد در حیاط معراج برنامه را دنبال می‌کردند.

* حضور جوانان و نوجوانان خوزستانی و اهوازی در این اجتماع بزرگ که در معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند برگزار شد پرشور بود.

*جوانان و نوجوان خوزستانی و اهوازی در این تجمع بزرگ برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در دمشق سوریه اعلام آمادگی کردند.

*در اجتماع بزرگ مدافعان حرم استان خوزستان همچنین تخریب حرم مطهر ائمه بقیع در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ به دست وهابیون تکفیری محکوم شد.

* در این اجتماع بزرگ جوانان و نوجوان خوزستانی و اهوازی برای ساخت حرم نورانی ائمه بقیع در مدینه آمادگی خود را اعلام کردند.

* در اجتماع بزرگ مدافعان حرم استان خوزستان تاکید شد که در آینده‌ای نزدیک، با سرنگونی آل سعود، به سوی مدینه حرکت خواهیم کرد و حرم نورانی برای ۴ امام معصوم بقیع خواهیم ساخت.

* در این اجتماع بزرگ جمعی از جوانان بهبهانی، تعدادی از هیئت امنای تپه‌های نورالشهدای لاله‌های زهرایی بخش جایزان امیدیه، جمعی از جوانان هفتکلی و گتوندی نیز حضور داشتند.

* همچنین جمعی از خانواده‌های شهدای سراسر خوزستان از جمله خانواده شهید ابوتراب کریم‌پور بلداجی، شهید الله رحم آقایی، شهید سید مهدی موسوی و شهید ابراهیم بهرامی در اجتماع بزرگ مدافعان حرم استان خوزستان در کنار پیکر ۹۲ شهید دفاع مقدس حضور داشتند.

* در این مراسم همچنین یاد و خاطره بسیجی شهید سید مهدی موسوی جانشین حوزه ۱۰ شهری اهواز که به دست اشرار مسلح و ایادی استکبار جهانی به شهادت رسیده بود نیز گرامی داشته شد.

* سازمان اتوبوس رانی اهواز نیز جهت سهولت در رفت و آمد، از مسیرهای مختلف از جمله میدان شهید بندر (چهارشیر)، مسجد رضوان آخر آسفالت، سه راه شهید باهنر، میدان شهدا و چهار راه آبادان زائران شهدا را جا به جا می‌کرد.

* عکس بزرگی از بسیجی شهید سید مهدی موسوی جانشین حوزه ۱۰ شهری اهواز که به دست اشرار مسلح و ایادی استکبار جهانی به شهادت رسیده بود از‌‌ همان ابتدای مراسم در محل معراج شهدای اهواز نصب شده بود.

* همچنین تصاویری از شهید حجت الله رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغ ملک که روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۰ مطابق با ۱۵ ربیع الثانی سال ۱۴۳۳ هجری قمری در پادگان دژ شهرستان خرمشهر هنگام خدمت به کاروان‌های راهیان نور شربت گوارای شهادت را نوشید نیز در معراج شهدای اهواز نصب شده بود.

* قاسم سلطانی یکی از سربازان حاضر در معراج شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز در مورد احساس خود برای حضور و گذراندن خدمت سربازی در معراج شهدای اهواز اظهار کرد: واقعا حس و حال عجیبی به آدم دست می‌دهد که قابل توصیف نیست، با اینکه کارهای سنگینی در اینجا انجام می‌دهیم ولی اصلا احساس خستگی نمی‌کنیم.

* وی از همه ملت ایران خواست برای یک بار هم که شده، به معراج شهدای اهواز بیایند و شهدای والامقام را از نزدیک زیارت کنند.

* یکی دیگر از سربازان که خود را محسن محمودی از شهر ری معرفی کرد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه سرباز حسینیه هستم اظهار کرد: در اینجا با شهدا و در کنار آن‌ها هستیم لذا از آن‌ها می‌خواهم برای شفای مریضان، هدایت جوانان به راه راست، ظهور آقا امام زمان (عج) و طول عمر و سلامتی رهبر دعا کنند.

* مجید ابراهیمی که بچه قرچک ورامین است و هم اکنون خدمت سربازی خود را در معراج شهدای اهواز می‌گذراند نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: با اینکه محل خدمتم به خانه خیلی نزدیک بود ولی برای حضور در کنار شهدا، خودم برای اهواز انتقالی گرفتم.

* وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند اکنون ناموس ما در امان نبود افزود: از کشورهای دیگر مانند هند به زیارت شهدا می‌آیند ولی ما این توفیق نصیبمان شد که در دوران سربازی در کنار شهدا حضور یابیم.

*در این مراسم حاج مهدی سلحشور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس شهر مقدس قم به مداحی پرداخت.

* سلحشور در مراسم نوحه خوانی و سینه زنی از جوانان خوزستانی خواست که به نیابت از شهدا ذکر حیدر حیدر را تکرار کنند که مورد استقبال قرار گرفت.

* این مداح اهل بیت (ع) با بیان خوابی از شهید سید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۲۱ علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: این شهید عزیز در خواب به من گفت که در مجالس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همراه شهدا حضور می‌یابیم و به سینه زنی می‌پردازیم.

* اجتماع بزرگ مدافعان حرم استان خوزستان با ذکر مقدس «علی علی» و دعا برای فرج حضرت مهدی (عج) و سلامتی ولی امر مسلمین جهان به پایان رسید.

* با اینکه مراسم به پایان رسیده بود ولی تعداد زیادی از جوانان سر بر تابوت شهدا گذاشتند و با آن‌ها درد و دل می‌کردند.

 

مرجع / فارس