شرکت عمران شهر جدید رامین زخم خورده از شرکت نامادری شهرهای جدید کشور!!!

در حدود سه دهه قبل شهر جدید رامین با هدف تعادل بخشی شهر مادر در کیلومتر هفت جاده ملاثانی به مسجدسلیمان مکانیابی شد و افق مدنظر برای این شهر جدید در حدود جذب هفتصد هزار نفر بود.

به گزارش عروج، اکنون در سال ۱۴۰۲ این شهر جدید فاقد سرشماری رسمی است فلذا نمیتوان بصورت دقیق اعلام کرد که جمعیت آن دقیقا چه میزان است اما در مواقعی خاص که شهر نیاز به امتیازات و بودجه ویژه دارد از سوی مسئولان شرکت عمران شهر رامین جمعیت در حدود ۲۵۰۰نفر و در مواقع اضطراری نظیر بازدید اخیر بازرسی وزارت راه از این شهر جدید مسئولان شرکت برای توجیه عدم زیرساخت های حیاتی شهری نظیر داروخانه و درمانگاه جمعیت شهر را هشتصد نفر اعلام کردند.
هرچه که باشد این میزان یعنی در حدود یک درصد از نظر بحث جمعیتی محقق شده است که جای بسی تاسف و تامل دارد که چگونه دولت های مختلف با شعار زیبنده ساخت مسکن کارنامه همگی در این امر مردود شده است.
شش ماه شد بی مدیرعاملی رامین
اواخر اسفندماه سال گذشته بود که شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور بصورت ناگهانی حکم به برکناری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین داد و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر را توام و همزمان بعنوان سرپرست شرکت عمران شهر جدید رامین معارفه کرد.
این عمل طبق رای دیوان عدالت اداری نباید صورت میگرفت و از سوی دیگر بر همگان پرواضح است که وضعیت شیرین شهر به مراتب وخیم تر از رامین بوده و ضرب المثل تو اگر طبیب بودی سر خود دوا میکردی را در اذهان عمومی تداعی کرد.
اکنون اما با گذشت مهلت دوره قانونی سرپرستی بحران رامین شکل جدی تری به خود گرفته چرا که شهر عملا بدون مدیرعامل و سرپرست از دو ماه گذشته اداره میشود.
شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور یا شرکت نامادری؟!!!
شهروندان شهر جدید رامین همواره سعی کرده اند که مطالبات حود را فریاد زده و ندای هل من ناصر ینصرنی سر دهند و از رسانه های رسمی کشور طلب کمک کنن.
در همین میان رسانه هایی چون خبرگزاری فارس،انصاف نیوز،باشگاه خبرنگاران و . . .بخش هایی از آلام و درد مردم را مخابره کردند اما در عمل نه تنها وضعیت مردم رو به بهبودی نگذاشت بلکه معاونت های فنی و اجرایی و مسکن و شهرسازی با کمک مسئول حراست این شهر جدید سعی در شناسایی شهروندانی که از زیرساخت های بشدت ضعیف و عدم امنیت شهر گلایه دارند تمرکز کرده اند.
در خردادماه امسال بود که اعضای هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور وارد این شهر جدید شده و ضمن بازدید و گفتگو با شهروندان قول مساعدت دادند اما طبق شنیده ها همین اعضا بیشتر از آنکه در فکر رفع چالش های شهر جدید رامین کنند در افکار دیگری سیر میکنند و عملشان با کلامشان همخوانی ندارد.
همچنین در تیرماه امسال نیز بازرسی وزارت راه و شهرسازی متشکل از تیمی تخصصی به همراه مدیرکل وارد شهر جدید رامین شده و از نزدیک وضعیت اسفبار رامین را مشاهده کردند اما به گفته شهروندان از حضور آنان فقط چند عکس یادگاری برای رسانه ها باقی ماند و لاغیر!!!

رامین رتبه نخست سرقت در منطقه
اموال عمومی و اموال خصوصی شهروندان بصورت سریالی در حال سرقت است و در جواب مسئول حراست اعلام میکند که تنها وظیفه ایشان کنترل ورود و خروج به شهر هست چیزی شبیه به دربان که البته با پر واضح و بدیهی است که از نظر مفهمومی و عملکردی ایشان با وظیفه ذاتی حراست آشنایی ندارد.
تنها در عرض مدت کوتاهی چندین ترانس برق و باغ ویلا سرقت شد،تجهیزات،سیم برق،درب و پنجره و . . . مکررا سرقت شد و مسئول حراست شهر همچنان سر افراز اعلام میکند که تامین امنیت وظیفه ایشان نیست و ظاهرا نهادی و یا مسئول بالادستی هم به ایشان وظایفشان را یادآوری نمیکند.
معاونت فنی و اجرایی و معاونت مسکن و شهرسازی در حال تماشای مصائب شهروندان
در حالی که برخی از ساختمان های ساخته شده فاقد پی و زیرساخت مناسب است و هر لحظه امکان دارد که حادثه دلخراش متروپل تکرار شود اما معاونت فنی و اجرایی گویی که در عالمی دیگر سیر میکند و اهداف والاتری را مدنظر دارد.
همچنین بیشترین تمرکز خدمت رسانی توسط ایشان نظیر روشنایی معابر و آسفالت خیابان ها معطوف به باغ ویلاها بوده و میان شهروندان این شائبه وجود دارد که مسئولانی که دارای باغ ویلا هستند در صورت رضایت از ایشان برایشان در قسمت های دیگر جبران خواهند کرد.
همچنین معاونت مسکن و شهرسازی که به اخلاق تند با ارباب رجوعان شهرت دارد نیز ناتوان از ایجاد زیرساخت های مناسب اجتماعی و فرهنگی مورد نیزا شهر است و این شهر تنها با یک نانوایی با سهمیه محدود آرد مواجه است.

همچنین این شهر فاقد هرگونه درمانگاه و داروخانه است و برای مقطع متوسطه زیرساخت آموزشی ندارد.
سگ های ولگرد و موجودات موذی نیز امنیت ساکنان را به خطر می اندازد و ورود سرمایه گذاران و کارآفرینان به دلایل نامعلومی توسط معاونت مسکن و شهرسازی بلاک شده و عملا ایشان شهر را اصطلاحا قفل کرده است.
سخن پایانی
پیشنهاد میشود که رئیس شهرهای جدید کشور و اعضای هیات مدیره ایشان پیش از آنکه منفعت انتصاب مدیران عامل شهرهای جدید کشور را برای خود در نظر بگیرند منفعت شهروندان و توفیق دولت را در نظر گرفته و آگاه باشند که عالم محضر خداست و نیت های خود را برای خدمت خالص گرداند چرا که وضعیت موجود در شهر جدید رامین چیزی شبیه به گروکشی شده و سبب مضحکه خاص و عام گردیده است و این امر نه تنها برای جایگاه فعلیشان کارنامه موفقی محسوب نمیشود بلکه نقطه سیاهی در کارنامه آنان برای اهداف والاتر و پست های جدید مدیریتی خواهد بود.
از طرف شهروندان شهر جدید رامین