آيت‌الله شفيعي خطاب به وزير ارشاد:

مجوز نشر کتاب در استان‌ها صادر شود/ من کتاب‌هایم را در قم به چاپ رسانده‌ام

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بايد مجوز نشر كتاب در استان‌ها صادر شود گفت: در دين اسلام كوچك و يا بزرگ بودن كتاب مهم نيست بلكه محتوا و اهميت يك كتاب مطرح است.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: هیچ زمانی حس کتاب و کتابخوانی در وجود مردم از بین نمی‌رود و مردم همیشه به صورت خودجوش در رابطه با کتاب اهتمام داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) ۲۱ کاتب در حجاز وجود داشته است افزود: این امر باعث شده است که یک حرف از قرآن کم نشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به عدم تحریف کتاب قرآن، دین اسلام برگزیده‌ترین ادیان بوده و دین دیگری جایگزین آن نشده است.

وی ادامه داد: در جهان اسلام و تشیع کتابخانه‌های بزرگی همچون کتابخانه شیعه در قم و کتابخانه علامه امینی در عراق بوده که آثار بسیار ارزنده در آنجا وجود دارد.

شفیعی به تاکید و علاقه رهبر معظم انقلاب اسلامی به امر کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: طبق تاکیدات رهبری کتابخوانی باید جزو زندگی روزمره مردم قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید هیئت‌هایی در استان‌ها تشکیل شود و مجوز نشر کتاب را در‌‌ همان استان صادر کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بار دیگر خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه کتاب‌ها برای دریافت مجوز چاپ بر روی میز وزارت جمع شده‌اند پس انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر در خصوص صدور مجوز آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته مشکلاتی در خصوص چاپ کتاب با وزارت داشته‌ایم افزود: برای تسریع در روند کار باید هیئت، مجوز نشر چاپ در هر استان را صادر کند.

شفیعی با اشاره به اینکه چه توجیه علمی دارد که کتابی را به دلیل نوع کاغذ چاپ آن رد می‌کنند گفت: چرا در آذربایجان و قم مجوز نشر کتاب صادر می‌شود اما در خوزستان چنین امری محقق نمی‌شود؟ من در چند سال اخیر کتاب‌های خود را از طریق اداره فرهنگ و ارشاد قم به چاپ رسانده‌ام.

 

مرجع/ رسا