نام مدیار شجاعی فر در لیست ۳۰ عکاس منتخب جهان

مدیار شجاعی‌فر، عکاس خوزستانی در رویداد "برنامه توسعه دانشجویی کنون " بعد از قرارگیری در جمع ۱۰۰ عکاس منتخب جهان و گذر از مرحله دوم داوری، موفق شد در مرحله نهایی در بین 30 عکاس منتخب جهان نیز قرار گیرد.

به گزارش عروج، رویداد «برنامه توسعه دانشجویی کنون» در سال ۲۰۲۳ با هدف کشف استعدادهایی از سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا برگزار شده است و طی یک پروسه حرفه ای و سخت گیرانه توسط بهترین ادیتورهای دنیا از مهم ترین رسانه های جهان ، در ابتدا ۱۰۰ نفر و در نهایت ۳۰ نفر از عکاسان و دانشجویان در سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا انتخاب شدند تا فرصتی برای گفت و گو با کارشناسان برجسته، شرکت در رویدادهای کلیدی و ارزیابی حرفه ای کارشان، داشته باشند.
مدیار شجاعی فر، مدرس عکاسی و عکاس خوزستانی با پروژه بلند مدت مستند خود در مورد ریزگردهای خوزستان موفق شد نظر داوران این رویداد بین‌المللی را جلب کند و نامش در میان لیست نهایی ۳۰ نفره از عکاسان منتخب جهان قرار گیرد.
شجاعی فر بعد از طی کردن مرحله اول این رقابت و شرکت در جلسات خصوصی آنلاین با یکی از ادیتورهای مطرح جهان، توانست به مرحله بعدی که شرکت در ورکشاپ های آموزشی درکشور اسپانیا است راه یابد.
این عکاس خوزستانی در این مرحله ، بمدت ۴ روز مهمان شرکت کنون در شهر Girona در اسپانیا خواهد بود و طی این چهار روز می تواند بصورت رایگان در ورکشاپ ها، مسترکلاس ها و جلسات بررسی پورتفولیو شرکت نماید.
مدیار شجاعی فر با توجه به راه یابی اش به مرحله فینال این رویداد، بعد از اقامت در اسپانیا، یک شب نیز در شهر Perpignan در کشور فرانسه سپری خواهد کرد تا در رویداد Visa pour l’Image ، یکی از مهم ترین فستیوال های عکاسی جهان شرکت کند. این فستیوال بین‌المللی فتوژورنالیسم، هر سال میزبان گزیده‌ای از بهترین عکس‌های خبری و مستند برجسته و منتخبی از بهترین عکاسان، ادیتورها و سردبیرها از سرتاسر جهان است.
مدیار شجاعی فر، طی سالهای گذشته با دور شدن از رسانه ها، عکاسی را بصورت freelance (به شکل آزاد و برای خود) دنبال کرده است و علاوه بر تکیه بر تحقیق و پژوهش، بخش زیادی از زمان و تمرکز خود را نیز برای آموزش نسل جدید و هنرجویان در آموزشگاه باغچه در اهواز گذاشته است.