بخش مراقبت‌های حمایتی و تسکینی بیماران سرطانی در اهواز آغاز به‌کار کرد

بخش مراقبت‌های حمایتی و تسکینی بیماران سرطانی بیمارستان بقایی ۲ اهواز با حضور دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار کرد.

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ دکتر عباس عبادی در حاشیه این مراسم گفت: در تکمیل زنجیره خدمات‌رسانی در حوزه سلامت، از ارتقای سلامت تا مراقبت تسکینی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزء دانشگاه‌های پیشتاز در بخش مراقبت‌های تسکینی است.

رییس بیمارستان بقایی ۲ اهواز نیز توضیح داد: خدمات تسکینی پیش‌تر به صورت پراکنده به بیماران سرطانی به ویژه بالغین ارائه می‌شد، اما در حال حاضر یک بسته جامع و کامل شامل خدمات مددکاری، روانشناسی و خدمات معنوی توسط روحانی مستقر در بیمارستان به بیماران سرطانی ارائه می‌شود.



دکتر بیژن کیخایی با اشاره به اینکه بیشترین موارد سرطان در سنین بزرگسالی رخ می‌دهد بیان کرد: از خیرین سلامت درخواست می‌شود مانند گذشته بیماران سرطانی را حمایت کنند.

بیمارستان بقایی ۲ اهواز دارای بخش‌هایی از جمله آنکولوژی مردان، زنان، ICU و CCU، داخلی، جراحی، ارتوپدی، عفونی با پزشکان متخصص و فوق تخصص و دارای ۱۴۰ تخت برای خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان است.