چرا ظرفیت‌های فرهنگی شهر خود را نمی‌بینیم؟

نگاهی به دو دهه فعالیت فروشگاه فرهنگی اسوه در اهواز

به گزارش عروج، از لابلای دست فروش‌های پرتعداد خیابان حافظ اهواز به سمت خیابان امام خمینی که عبور کنید بعد از کتابفروشی رشد به فروشگاه کتاب اسوه می رسید.

بخش لوازم التحریر در ابتدای فروشگاه قرار دارد و بعد از آن قفسه‌های کتاب و محصولات فرهنگیست‌‌. محصولات عفاف و حجاب بخش انتهایی فروشگاه را به خود اختصاص داده.

علی آقای عذار مدیر اجرایی فروشگاه کتاب اسوه می‌گوید این مکان در سال ۸۶ با مشارکت خانم غیاثی و همسر ایشان آقهی محمد حسین ملکی جهان تاسیس شد. این خانواده پیش از این با توجه به مشقت تهیه کتاب های دینی در خوزستان فعالیت خود را در زمینه تامین این کُتب و عرضه میان کتاب فروشی‌های اهواز آغاز کردند. که پس از مدتی تصمیم به راه اندازی فروشگاه تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی مذهبی در اهواز می‌گیرند.

خانم غیاثی که خواهر ش& هید غلام رضا غیاثی نیز می‌باشند در راستای فعالیت های ارزشی این فروشگاه با توجه به نیاز جامعه ، حدود ۱۰ سال پیش اقدام به تاسیس فروشگاه اختصاصی محصولات عفاف و حجاب می‌گیرند. و در طول این سالها با همکاری برخی تولیدی های بومی محصولات حجاب ، نقش پررنگی در عرصه این محصولات با قیمت و کیفیت مناسب در اهواز داشتند.

اما پس از گذشت چند سال با سخت شدن شرایط اقتصادی جامعه ، فروشگاه اسوه در اداره مجموعه خود با مشکل روبرو می‌شود و به اجبار فروشگاه محصولات عفاف و حجاب خود را تعطیل کرده و بخشی از سالن کتاب فروشی را به عرضه محصولات حجاب اختصاص می‌دهد. شرایط اقتصادی سختی که همچنان ادامه دارد و تاثیر زیادی در فروش محصولات آنها داشته است. به طوری که مدیریت این مجموعه از احتمال تعطیلی کامل فروشگاه اسوه می گوید.

در ادامه وقتی از جزییات حمایت و پشتیبانی سازمان های متولی امر فرهنگ از فروشگاه اسوه سوال کردیم در کمال تعجب متوجه شدیم. نه تنها هیچ مجموعه‌ دولتی تاکنون حمایتی از فروشگاه اسوه نداشته! بلکه در تمام طول این سالها هیچ مدیر و مسئولی پای خود را حتی برای گفتن یک خدا قوت به فروشگاه اسوه که تنها مرکز خصوصی عرضه محصولات فرهنگی اهواز است نگذاشته! و این موضوعی بود که موسسین فروشگاه از ما خواستند چرایی آن را از مسئولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان سوال کنیم!